shooridehclinic@gmail.ir
60 401 376 51 98+

ozoneteraphy

اوزون درمانی می تواند در مفاصل، زیرپوست و داخل تاندون ها و ماهیچه ها تزریق شود پاسخگویی افراد به این درمان متفاوت است اما درشرایط خاص افراد به ۳ تا ۵جلسه برای درمان نیازدارند اکثر افراد بعد از انجام این روش با کاهش درد مواجه میشوند. در ادامه مواردی که ازن تراپی برای آنها بررسی گردیده و موفقیت آن گزارش شده است شامل :

۱- برای درمان درد مختلفن بدن
۲- در درمان دردهای شدید مفصل کمر و گردن
۳- آسیب دیدگی تاندون روتاتور کاف
۴- مشکلات و آرتروز لگن و زانو ( درمان لگن دراین روش کمتر نتیجه بخش است )
۵- بیرون زدگی و فرسودگی دیسک ( برای درمان موارد شدید بیرون زدگی دیسک استفاده نمی شود )
۶- سندروم تونل کارپال
۷- درد عصب و رگ سیاتیک
۸- سینوزیت ( شدید یا ملایم )
۹- اختلال آرنج تنیس بازان ( تنیس البو )
۱۰- درد و اختلالات لگن
۱۱- عفونت های دندان
۱۲- بهبودی بعد از جراحی مفاصل
۱۳- شکستگی های غیر قابل درمان
۱۴- جراحات
۱۵- آسیب دیدگی ها ورزشی

روش درمانی :
این روش با ترکیبی ازگاز اوزون ومواد برای بازسازی بافت ها درمفاصل ونواحی که باکاهش اکسیژن مواجه است تزریق میشود تا باعثتسریع در روند بهبودی شود این درمان برای بازسازی بافت ها ی آسیب دیده، بیماری آرتروز و اختلالات دیسک های ستون مهره ها استفاده میشود. دلیل اینکه تعدادی ازبافت های آسیب دیده سریعترازبافت ها دیگر بهبود میابند وجود جریان خون بیشتردراین نواحی است بنابراین مهیا کردن موارد بهبودی وموادمغذی درمفصل میتواند باعث افزایش جریان خون و بهبودی بافت های آسیب دیده شود .

اگر چه این مواد مغذی ممکن است از خون جدا شوند و درخون انباشته نشوند و باعث جریان ضعیف خون و کاهش اکسیژن ،مواد مغذی و موارد بهبودی در نواحی آسیب دیده شود. سپس این روند باعث کاهش روند بهبودی و ساخت مواد اسید لاکتیک در بافت ها میشود در نهایت افزایش استیدلاکتیک در بافت های آسیب دیده باعث ایجاد درد میشود زمانیکه همه این موارد وجود داشته باشند سیستم ایمنی بدن نمی تواند به بازسازی و ترمیم بافت ها کمک کند. این روند می تواند با استفاده از تزریق ازن به صورت دائمی بهبود یابد .

مکانیزم اثر اوزون :
اوزون تراپی با کمک سه مکانیسم درمانی باعث درمان میشود درابتدا اکسیژن به بهبود بافت های آسیب دیده کمک میکند دومین تاثیر اوزون است اوزون یک ماده بی ثبات است وبه سرعت به اکسیژن تبدیل میشود درحین روند تبدیل، هر مولکول اکسیژن میتواند بافت ها را اکسید کند تحقیقات نشان میدهد که اکسیداسیون باعث تحریک موارد رشد میشود گاز ازن حاوی ۳مولکول اکسیژن است و اوزون است، به دلیل ساختاری که دارد میتواند روند اکسیداسیون را انجام دهد و بلافاصله اکسیژن مورد نیاز بافت ها را فراهم کند و باعث تحریک رشد بافت ها و بازسازی و توانبخشی آنها شود.

سومین راهی که اوزون تراپی باعث درمان می شود بهبودی بدن با استفاده ازهومیوپاتی (همسان درمانی)ضدالتهابی است دراین روند ویتامین ها و موادمعدنی برای کاهش التهاب و افزایش جریان خون در بافت های آسیب دیده تزریق میشود این کار باعث رساندن مواد مغذی و مواد رشد به بافت ها می شود و بافت ها را بازسازی میکند این درمان در مدت زمان ۶ ماه و طی ۳ تا ۵ مرحله تزریق، انجام میشود و به صورت دائمی باعث اصلاح بافت ها ی اسیب دیده و کاهش درد که در مراحل اولیه درمان آشکار است، میشود.اوزون به تنهایی در درمان موثر نیست و باید از روشهای همراه مانند ورزش درمانی فیزیوتراپی لیزر یا مشابه آن استفاده شود.

در این مرکز درمانی خدمت اوزون تراپی توسط پزشکان متخصص در واحد 5ب انجام می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 37018335 تماس حاصل فرمایید.

واحد اداری درمانگاه شهید شوریده

neoro